Monitoring wizyjny

Na podstawie art. Art. 154 ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000); art. 10 ust. 1 pkt 1 i art. 68 ust. 1 pkt 6 Prawo Oświatowe (t.j. Dz.U. 2018 poz. 996; art. 7 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 26.01.1982 r. – Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. 2018 poz. 967), oraz w powiązaniu z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE L Nr 119, str. 1),

Dyrektor Szkoły informuje, że:

  1. Monitoring wizyjny prowadzony jest przez Szkołę Podstawową im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sierakówku, Sierakówek 1, 09-500 Gostynin w celu zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia, w szczególności poprzez utrzymanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki oraz zapewnieniem przez Dyrektora placówki bezpieczeństwa fizycznego uczniów i pracowników. Swoim zasięgiem obejmuje ciągi komunikacyjne wewnątrz budynku szkoły oraz  teren wokół placówki.
  2. Monitoring nie stanowi środka nadzoru nad jakością wykonywania pracy przez pracowników Szkoły.
  3. Monitoring  nie obejmuje pomieszczeń,  w których  odbywają  się  zajęcia  dydaktyczne,  wychowawcze i  opiekuńcze,  pomieszczeń,  w których  uczniom  jest udzielana  pomoc  psychologiczno-pedagogiczna,  pomieszczeń przeznaczonych do odpoczynku i rekreacji pracowników, pomieszczeń sanitarno-higienicznych, gabinetu profilaktyki zdrowotnej, szatni i przebieralni.
  4. Monitoring zastosowany w Szkole nie narusza to godności oraz innych dóbr osobistych uczniów, pracowników  i innych osób.
  5. Nagrania obrazu zawierające dane osobowe uczniów, pracowników i innych osób, których
    w wyniku  tych nagrań można zidentyfikować, szkoła lub placówka przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 1 miesiąc od dnia nagrania.
  6. Po upływie okresu, o którym mowa w pkt. 5,  uzyskane  w wyniku  monitoringu  nagrania  obrazu  zawierające dane osobowe uczniów, pracowników i innych osób, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
  7. Dyrektor Szkoły przed dopuszczeniem osoby do wykonywania obowiązków służbowych informuje ją na piśmie o stosowaniu monitoringu.
  8. Dyrektor Szkoły oznaczył pomieszczenia i teren monitorowany  w sposób widoczny
    i czytelny, za pomocą odpowiednich znaków.
  9. Dyrektor Szkoły uzgodnił z organem prowadzącym szkołę odpowiednie środki  techniczne  i organizacyjne  w celu ochrony przechowywanych nagrań obrazu oraz danych osobowych uczniów, pracowników i innych osób, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, uzyskanych w wyniku monitoringu.

 

Więcej informacji można uzyskać telefonicznie pod numerem telefonu 24-235-12-83, lub drogą elektroniczną iod-szkoly@gminagostynin.pl