KONSPEKT LEKCJI HISTORII Z ELEMENTAMI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KONSPEKT LEKCJI HISTORII Z ELEMENTAMI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Temat: Średniowieczne miasto. The medieval town.

Nauczyciel: Anna Zaleska- nauczycielka historii

Grupa wiekowa: 11 lat

Poziom zaawansowania: podstawowy

Treść z podstawy programowej – historia: IV.2 Uczeń wyjaśnia na czym polegała lokacja miasta, charakteryzuje główne zajęcia mieszkańców miasta.IV.3 Uczeń posługuje się terminami: gród, rynek, ratusz, lokacja. Opisuje wygląd średniowiecznego miasta.

Treść z podstawy programowej - język angielski: I.6 Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych z tematu Praca; III.2 Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne; IV.1 Uczeń tworzy proste, krótkie, spójne wypowiedzi ustne, opisuje ludzi,

XII. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyśla się znaczenie wyrazów z kontekstu).

 Kompetencje kluczowe: pozyskiwanie i przetwarzanie informacji, korzystanie z nowych technologii.

Cele zajęć:

Cel główny:

Poznanie budowy średniowiecznego miasta oraz określenie zajęć rzemieślników w języku polskim i angielskim.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

• wymienia elementy miasta średniowiecznego w języku polskim i angielskim,

• opisuje czym zajmowali się rzemieślnicy w mieście średniowiecznym,

• przyporządkowuje opisy rzemieślników do odpowiadających im obrazków,

• rozwija umiejętność komunikowania się w języku angielskim,

• bierze aktywny udział w lekcji.

Metody pracy

• komunikacyjna

• audiowizualna

• audiolingwalna

Formy pracy

• Indywidualna, całą klasą.

Materiały i pomoce dydaktyczne: komputer z dostępem do Internetu.  multibook- podręcznik do historii „Wczoraj i dziś”. Klasa V.

Sposoby komunikowania się z uczniami: platforma edukacyjna Microsoft Teams.

Cały przebieg lekcji wraz z załączonymi ćwiczeniami i potrzebnymi materiałami został umieszczony na tablicy interaktywnej i jest wyświetlany w czasie lekcji oraz udostępniany uczniom podczas nauki zdalnej w wybranym przez nich czasie.

Fazy lekcji

Procedura

Sprawności językowe

Czynności wstępne

1. Powitanie.

2. Sprawy organizacyjno-porządkowe.

słuchanie

Czynności właściwe:

Wprowadzenie tematu

1. Podanie celów lekcji uczniom w języku polskim

i angielskim ze zwróceniem uwagi na

umiejętności, jakie zdobędą na zajęciach.

2. Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.

słuchanie

Omówienie tematu

1. Nauczyciel historii omawia sposoby powstawania miast średniowiecznych. Na podstawie multibooka przedstawia sposoby powstawania miast na prawie magdeburskim i lubeckim.

2. Na podstawie filmu uczniowie poznają grupy, na które było podzielone społeczeństwo miejskie w średniowieczu następnie wykonują zadanie z zeszytu ćwiczeń (ćw. 4 str. 79)

3. Uczniowie wykonują zadanie1str.78 z zeszytu ćwiczeń. Wykreślają z diagramu nazwy cechów rzemieślniczych znanych w średniowiecznych miastach.

4. Nauczyciel  przedstawia nazwy rzemieślników i ich opisy w języku angielskim. Uczniowie odgadują znaczenie słów, zapisują w zeszycie stosując notatkę wizualną.

5. Uczniowie wykonują ćwiczenie on-line utrwalające poznane słownictwo – „Rzemieślnicy w średniowiecznym mieście”

6. Nauczyciel  na podstawie filmu z multibooka oraz infografiki z podręcznika omawia wygląd średniowiecznego miasta.

7. Uczniowie wykonują ćwiczenie on-line dotyczące budowy średniowiecznego miasta.

8. Nauczyciel  przedstawia schemat miasta średniowiecznego i omawia jego elementy w języku angielskim

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

czytanie , pisanie, słuchanie

 

 

czytanie

 

 

 

 

 

 

 

 

Słuchanie, czytanie

Podsumowanie

1. Uczniowie wykonują ćwiczenie on-line: przyporządkowują nazwy w języku angielskim do wskazanych elementów.

2. Nauczyciel oceniają lekcję, aktywność uczniów, sprawdza czy założone cele zostały zrealizowane.  Przeprowadzenie krótkiej ewaluacji zajęć.

3. Nauczyciele podają pracę domową: Wykonaj ćwiczenie on-line https://wordwall.net/play/13762/942/364

 

 

Netografia:

https://learningapps.org/watch?v=pjqh47z6321

https://wordwall.net/pl/resource/8612998/%C5%9Bredniowieczne-miasto

https://wordwall.net/pl/resource/13762942

https://www.reddit.com/r/papertowns/comments/6d27a9/the_archetypal_postroman_medieval_city_of/

multibook podręcznik do historii „Wczoraj i dziś”. Klasa V.