Statystyki
- Odwiedziny: 1277713
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
KONSPEKT LEKCJI HISTORII Z ELEMENTAMI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Temat: Średniowieczne miasto. The medieval town.
Nauczyciel: Anna Zaleska- nauczycielka historii
Grupa wiekowa: 11 lat
Poziom zaawansowania: podstawowy
Treść z podstawy programowej – historia: IV.2 Uczeń wyjaśnia na czym polegała lokacja miasta, charakteryzuje główne zajęcia mieszkańców miasta.IV.3 Uczeń posługuje się terminami: gród, rynek, ratusz, lokacja. Opisuje wygląd średniowiecznego miasta.
Treść z podstawy programowej - język angielski: I.6 Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych z tematu Praca; III.2 Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne; IV.1 Uczeń tworzy proste, krótkie, spójne wypowiedzi ustne, opisuje ludzi,
XII. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyśla się znaczenie wyrazów z kontekstu).
Kompetencje kluczowe: pozyskiwanie i przetwarzanie informacji, korzystanie z nowych technologii.
Cele zajęć:
Cel główny:
Poznanie budowy średniowiecznego miasta oraz określenie zajęć rzemieślników w języku polskim i angielskim.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
• wymienia elementy miasta średniowiecznego w języku polskim i angielskim,
• opisuje czym zajmowali się rzemieślnicy w mieście średniowiecznym,
• przyporządkowuje opisy rzemieślników do odpowiadających im obrazków,
• rozwija umiejętność komunikowania się w języku angielskim,
• bierze aktywny udział w lekcji.
Metody pracy
• komunikacyjna
• audiowizualna
• audiolingwalna
Formy pracy
• Indywidualna, całą klasą.
Materiały i pomoce dydaktyczne: komputer z dostępem do Internetu. multibook- podręcznik do historii „Wczoraj i dziś”. Klasa V.
Sposoby komunikowania się z uczniami: platforma edukacyjna Microsoft Teams.
Cały przebieg lekcji wraz z załączonymi ćwiczeniami i potrzebnymi materiałami został umieszczony na tablicy interaktywnej i jest wyświetlany w czasie lekcji oraz udostępniany uczniom podczas nauki zdalnej w wybranym przez nich czasie.
Fazy lekcji |
Procedura |
Sprawności językowe |
Czynności wstępne |
1. Powitanie. 2. Sprawy organizacyjno-porządkowe. |
słuchanie |
Czynności właściwe: Wprowadzenie tematu |
1. Podanie celów lekcji uczniom w języku polskim i angielskim ze zwróceniem uwagi na umiejętności, jakie zdobędą na zajęciach. 2. Zapisanie tematu lekcji w zeszycie. |
słuchanie |
Omówienie tematu |
1. Nauczyciel historii omawia sposoby powstawania miast średniowiecznych. Na podstawie multibooka przedstawia sposoby powstawania miast na prawie magdeburskim i lubeckim. 2. Na podstawie filmu uczniowie poznają grupy, na które było podzielone społeczeństwo miejskie w średniowieczu następnie wykonują zadanie z zeszytu ćwiczeń (ćw. 4 str. 79) 3. Uczniowie wykonują zadanie1str.78 z zeszytu ćwiczeń. Wykreślają z diagramu nazwy cechów rzemieślniczych znanych w średniowiecznych miastach. 4. Nauczyciel przedstawia nazwy rzemieślników i ich opisy w języku angielskim. Uczniowie odgadują znaczenie słów, zapisują w zeszycie stosując notatkę wizualną. 5. Uczniowie wykonują ćwiczenie on-line utrwalające poznane słownictwo – „Rzemieślnicy w średniowiecznym mieście” 6. Nauczyciel na podstawie filmu z multibooka oraz infografiki z podręcznika omawia wygląd średniowiecznego miasta. 7. Uczniowie wykonują ćwiczenie on-line dotyczące budowy średniowiecznego miasta. 8. Nauczyciel przedstawia schemat miasta średniowiecznego i omawia jego elementy w języku angielskim
|
czytanie , pisanie, słuchanie
czytanie
Słuchanie, czytanie |
Podsumowanie |
1. Uczniowie wykonują ćwiczenie on-line: przyporządkowują nazwy w języku angielskim do wskazanych elementów. 2. Nauczyciel oceniają lekcję, aktywność uczniów, sprawdza czy założone cele zostały zrealizowane. Przeprowadzenie krótkiej ewaluacji zajęć. 3. Nauczyciele podają pracę domową: Wykonaj ćwiczenie on-line https://wordwall.net/play/13762/942/364
|
|
Netografia:
https://learningapps.org/watch?v=pjqh47z6321
https://wordwall.net/pl/resource/8612998/%C5%9Bredniowieczne-miasto
https://wordwall.net/pl/resource/13762942
https://www.reddit.com/r/papertowns/comments/6d27a9/the_archetypal_postroman_medieval_city_of/
multibook podręcznik do historii „Wczoraj i dziś”. Klasa V.