SCENARIUSZ ZAJĘCIA W PRZEDSZKOLU Z WYKORZYSTANIEM JĘZYKA ANGIELSKIEGO

SCENARIUSZ ZAJĘCIA W PRZEDSZKOLU Z WYKORZYSTANIEM JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Grupa wiekowa: 4-latki

Czas trwania zajęć: 15 min.

Temat: The zoo animals. Poznajemy nazwy zwierzątek.

Słownictwo: kangaroo, elephant, penguin, snake, monkey, polar bear.

Wyrażenia i struktury zdaniowe: „This is...” „Look, what animals can you see?”.

Cele:

- dziecko zna i rozumie proste polecenia w języku angielskim: Stand up, let's make a circle, sit down, close your eyes, open your eyes;

- dziecko pozna wyrażenia i struktury zdaniowe: „This is...”, „How are you?”.

- dziecko pozna wybrane nazwy zwierząt w języku angielskim;

- dziecko ilustruje ruchem piosenkę "Hello. Can you clap you hands?",  „Let's Go To The Zoo”;

- dziecko będzie umiało wskazać wybrane zwierzę spośród zaprezentowanych przez nauczyciela za pomocą kart dydaktycznych/flashcards i nazwać ją w języku angielskim.

Metody i formy pracy:

- metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning),

- podające (rozmowa, objaśnienia, polecenia),

- poglądowe (prezentacja),

- czynnościowe (zadania stawiane dzieciom),

- TPR - metoda reagowania całym ciałem (total physical response),

- praca z całą grupą – wspólne powtarzanie,

- praca indywidualna,

Pomoce dydaktyczne: telewizor, karty prezentacyjne/flashcards ze zwierzętami, kolorowanki zwierząt , kredki.

Przebieg zajęć:

ROZPOCZĘCIE LEKCJI 

ETAP 1:

Przywitanie dzieci przez nauczyciela: „Hello”, dzieci odpowiadają ”Hello”.

Dzieci stają w rozsypce i ilustrują ruchem piosenkę na powitanie "Hello. Can you clap you hands?". Utrwalenie poleceń: Stand up, let's make a circle. Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down.

Nauczyciel pokazuje dzieciom kolejno karty prezentacyjne/flashcards ze zwierzętami (kangaroo, elephant, penguin, snake, monkey, polar bear) i wymienia ich nazwy. Następnie nauczyciel podaje pierwszemu dziecku kartę i zachęca dziecko do powtórzenia tego wyrazu. Dziecko powtarza i podaje kartę dziecku siedzącemu obok, które powtarza tą samą czynność, wymawiając słowo. Na koniec ćwiczenia nauczyciel chwali wszystkie dzieci.

Zabawa “What’s missing?”. Nauczyciel prosi dzieci o zamknięcie oczu “Close your eyes”. Następnie zakrywa jakiś obrazek i prosi o otworzenie oczu. „Open your eyes. What’s missing?” Dzieci odgadują jakiej karty brakuje.

ETAP 2:

Piosenka ilustrowana gestem – dzieci słuchają piosenkę „Let's Go To The Zoo” oraz ilustrują gestami poszczególne słowa: stomp – tupią jak słoń; jump – skaczą jak kangur; swing – huśtają się jak małpka; waddle – chodzą jak pingwin; slither – pełzają jak wąż, swim - pływają jak niedźwiedź polarny.

ETAP 3:

Dzieci kolorują wybrane przez siebie zwierzątko. Następnie nauczyciel zbiera od dzieci wszystkie rysunki. Wybiera niektóre z nich i pokazuje całej grupie. Zadaniem dzieci jest nazwać zwierzątko po angielsku. Na koniec ćwiczenia nauczyciel chwali dzieci za ich wysiłek i pracę.

Dzieci wspólnie z nauczycielem mówią wierszyk na pożegnanie:

Good-bye, good-bye, have a nice day,

good-bye, good-bye, come again to play!

Opracowała Katarzyna Chojnacka