Statystyki
- Odwiedziny: 1277646
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
SCENARIUSZ ZAJĘCIA W PRZEDSZKOLU Z WYKORZYSTANIEM JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Grupa wiekowa: 4-latki
Czas trwania zajęć: 15 min.
Temat: The zoo animals. Poznajemy nazwy zwierzątek.
Słownictwo: kangaroo, elephant, penguin, snake, monkey, polar bear.
Wyrażenia i struktury zdaniowe: „This is...” „Look, what animals can you see?”.
Cele:
- dziecko zna i rozumie proste polecenia w języku angielskim: Stand up, let's make a circle, sit down, close your eyes, open your eyes;
- dziecko pozna wyrażenia i struktury zdaniowe: „This is...”, „How are you?”.
- dziecko pozna wybrane nazwy zwierząt w języku angielskim;
- dziecko ilustruje ruchem piosenkę "Hello. Can you clap you hands?", „Let's Go To The Zoo”;
- dziecko będzie umiało wskazać wybrane zwierzę spośród zaprezentowanych przez nauczyciela za pomocą kart dydaktycznych/flashcards i nazwać ją w języku angielskim.
Metody i formy pracy:
- metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning),
- podające (rozmowa, objaśnienia, polecenia),
- poglądowe (prezentacja),
- czynnościowe (zadania stawiane dzieciom),
- TPR - metoda reagowania całym ciałem (total physical response),
- praca z całą grupą – wspólne powtarzanie,
- praca indywidualna,
Pomoce dydaktyczne: telewizor, karty prezentacyjne/flashcards ze zwierzętami, kolorowanki zwierząt , kredki.
Przebieg zajęć:
ROZPOCZĘCIE LEKCJI
ETAP 1:
Przywitanie dzieci przez nauczyciela: „Hello”, dzieci odpowiadają ”Hello”.
Dzieci stają w rozsypce i ilustrują ruchem piosenkę na powitanie "Hello. Can you clap you hands?". Utrwalenie poleceń: Stand up, let's make a circle. Dzieci siadają. Utrwalenie polecenia: Sit down.
Nauczyciel pokazuje dzieciom kolejno karty prezentacyjne/flashcards ze zwierzętami (kangaroo, elephant, penguin, snake, monkey, polar bear) i wymienia ich nazwy. Następnie nauczyciel podaje pierwszemu dziecku kartę i zachęca dziecko do powtórzenia tego wyrazu. Dziecko powtarza i podaje kartę dziecku siedzącemu obok, które powtarza tą samą czynność, wymawiając słowo. Na koniec ćwiczenia nauczyciel chwali wszystkie dzieci.
Zabawa “What’s missing?”. Nauczyciel prosi dzieci o zamknięcie oczu “Close your eyes”. Następnie zakrywa jakiś obrazek i prosi o otworzenie oczu. „Open your eyes. What’s missing?” Dzieci odgadują jakiej karty brakuje.
ETAP 2:
Piosenka ilustrowana gestem – dzieci słuchają piosenkę „Let's Go To The Zoo” oraz ilustrują gestami poszczególne słowa: stomp – tupią jak słoń; jump – skaczą jak kangur; swing – huśtają się jak małpka; waddle – chodzą jak pingwin; slither – pełzają jak wąż, swim - pływają jak niedźwiedź polarny.
ETAP 3:
Dzieci kolorują wybrane przez siebie zwierzątko. Następnie nauczyciel zbiera od dzieci wszystkie rysunki. Wybiera niektóre z nich i pokazuje całej grupie. Zadaniem dzieci jest nazwać zwierzątko po angielsku. Na koniec ćwiczenia nauczyciel chwali dzieci za ich wysiłek i pracę.
Dzieci wspólnie z nauczycielem mówią wierszyk na pożegnanie:
Good-bye, good-bye, have a nice day,
good-bye, good-bye, come again to play!
Opracowała Katarzyna Chojnacka